2012. október 31., szerda

Az Isten, aki énekel


Tavaly évközben elgondolkoztam azon, hogy vajon Isten, aki a dallamok megannyi változatával és gazdagságával ajándékozott meg bennünket, szokott-e énekelni? Arról sokat olvastam és hallottam, hogy létezik angyali kórus, akiknek elképzelni sem tudjuk énekük szépségét. De vajon maga az Isten énekel-e? Az akkor gyönyörűségében mindent felülmúló, tökéletes ének lehet. Ennek a kérdésnek a megválaszolása egyre fontosabbnak tűnt nekem, mert sokat változtat az istenképemen. Kérdezgettem sok embert, de biztos választ senki sem tudott adni, csak sejtéseket és találgatásokat.
Egy ideig még foglalkoztatott a kérdés, de lassan elfelejtkeztem róla. Egyik nap azonban olvastam egy könyvet, amiben volt egy bibliai vers részlet. Valamiért ennek az egynek utána szerettem volna nézni a Bibliában, hogyan szól az egész vers, mert még sosem olvastam. Isten válasza a kérdésemre a következő volt:



„Az Úr a te Istened közötted van, erős Ő, megtart, örül te rajtad örömmel, hallgat az ő szerelmében, énekléssel örvendez néked.”
(Sofóniás 3:17)





/Ha ismertek még a Bibliában olyan helyet, ahol Istenről ír, aki énekel, írjátok le, mert arra nagyon kíváncsi lennék /

1 megjegyzés:

  1. :)

    Rákerestem. Azt hiszem, a sofóniási ige lehet a legtalálóbb e tekintetben.
    Azért kettőt ide másolok, ami még érdekes volt...

    1 Krón. 16:42
    "És ő velök Hémánt és Jédutunt kürtökkel, czimbalmokkal és az Isten énekének szerszámaival. A Jédutun fiait pedig kapunállókká tevé."
    (Itt úgy gondolom, az "Isten énekének szerszámait" úgy érti, hogy azok a hangszerek, amikkel kísérni szokták az éneket, amit Istennek énekelnek.)

    Jel. 15:3
    "És énekelik vala Mózesnek az Isten szolgájának énekét, és a Báránynak énekét, ezt mondván: Nagyok és csodálatosak a te dolgaid, mindenható Úr Isten; igazságosak és igazak a te útaid, óh szentek Királya!"
    (Itt a Bárány éneke úgy tudom, jelképes értelemben van... elgondolkodtató... mi is lehet a Bárány éneke pontosan?)

    VálaszTörlés

Eredeti háttér | Orion köd | Világító torony | V.torony 2 | V.torony 3 | V.torony 4