2011. december 2., péntek

"Imé, az ajtó előtt állok és zörgetek..."

3 megjegyzés:

  1. Érdekes film. Engem az ragadott meg, hogy ha jól láttam, ott van a szék Jézus számára. Mennyivel más lenne a tanácskozás, ha Ő is ott lenne a teremben!

    VálaszTörlés
  2. Hát persze, hisz erről szól az egész. A megtérés folyamatáról. Előtte nincs ott Jézus, hiszen ha ott lenne, nem is lenne értelme az egész beszélgetésnek. Annyira jó szerintem, ahogy a folyamatokat érzékeltetik,hogy melyik részünk adja oda magát Neki először és melyik a legutoljára.

    VálaszTörlés
  3. Érdekes, John Bunyannak van egy valamelyest hasonló írása. A címe nem jut eszembe, csak ő egy városállamként mutatja be az embert szinte ugyanilyen szereplőkkel (értelem, lelkiismeret, stb.). A várost belzebúb vezeti, azonban egyszer csak ostrom alá veszi az Istent jelképező király, majd miután bevette, ott egy mindenki számára örömteli királyságot alapít. Azonban van pár lappangó kém, akik végül elvonják tőle a városlakókat, így kiköltözik. Ezután jön a belzebúb által vezetett sereg, mely szintén megostromolja a várost, és kis híján be is veszi ismét, azonban a város Istenhez küld követeket segítségül.

    Ez is hasonló, nem csodálkoznék, ha az ihletet ebből az allegóriából merítették volna (a Zarándok c. allegóriájához hasonlóan hosszú, egy önálló könyv).

    Jók a karakterek, pl. az érzelem telitalálat :). Tényleg érdekes, hogy logikailag hamarabb összeáll az embernek a dolog, azonban végül mégis az érzelmek, belsőbb rétegeknek kell átadnia magát, hogy valódi megtérés legyen.
    Eddig nekem ez a legjobb "amerikai típusú" keresztény film alkotás, amit láttam (attól függetlenül, hogy nekem spec. nem ez a stílusom).

    VálaszTörlés

Eredeti háttér | Orion köd | Világító torony | V.torony 2 | V.torony 3 | V.torony 4